Na het kiezen van de bedrijfsnaam en/of slogan is het tijd voor het ontwerpen van het logo. Een logo (beeldmerk) is één van het belangrijkste onderdeel van de identiteit van uw bedrijf. Het is meer dan alleen een afbeelding of tekst, het is de weerspiegeling/uitstraling van uw bedrijf in beeld. Het logo staat in de spotlight en zorgt voor herkenning, het moet de doelgroep aanspreken en uw kernwaarden uitstralen.
Een paar vragen die onder andere gesteld moeten worden bij het bedenken van een logo zijn:
- Wat is uw visie?
- Wat zijn de kenmerken/ corebusiness van uw bedrijf?
- Wat is uw onderscheidend vermogen?
Bij het brainstormen letten we op de eigenschappen van uw bedrijf, het product en/of dienst. We luisteren naar uw wensen, bijvoorbeeld wilt u een modern/strak en eenvoudig logo. Wilt u alleen tekst of juist alleen een beeldmerk. Het is belangrijk om te weten wie uw doelgroep is, om uw strategie te kennen, uw gewenste imago en of u harde / zachte kleuren wilt. Kortom, wat wilt u uitstralen? Misschien heeft u al rondgekeken naar wat er voor logo’s in uw branche zijn om te zien wat u wel en niet aanspreekt. We nemen het allemaal mee in het denkproces!
Wilt u het logo laten ontwerpen, dan kunnen onze ontwerpers u hierbij helpen. Graag ontvangen we van u een duidelijke briefing waarmee we aan de slag gaan om een passend logo voor u te ontwerpen. Het is uiteindelijk uw logo en de uiteindelijke huisstijl moet bij uw identiteit passen.
#logo #herkenning #imago #brainstorm #ontwerp #uniek #visuele uitstraling #huisstijl #nieuwe onderneming #identiteit